fbpx

Moje domowe biuro – aranżacja i organizacja

by Dorota Zalepa
64 komentarze

Niemały kłopot miałam, by zorganizować domowe biuro na niewielkiej przestrzeni mieszkaniowej. Pokój dzienny i kuchnia stanowią otwartą przestrzeń, dzięki temu mieszkanie jest bardziej przestronne. 46 m2 to nie taka mała powierzchnia dla 3-osobowej rodziny, ale gdy weźmiemy pod uwagę jeszcze biuro, to ta powierzchnia znacznie się skraca.

 

Miejsce do pracy zorganizowałam w salonie. Wydzieliłam kawałek przestrzeni przy oknie, którą odseparowałam od części wypoczynkowej narożnikiem. Niewielkie biurko, półki na książki, krzesło ładnie się pomieściły. Największy problem miałam z drukarką, dość dużych rozmiarów, która na biurku zajmowała zbyt dużo miejsca, wyglądała nieestetycznie i w rezultacie stała na podłodze.

aranzacjabiura8

Kilka tygodni temu, podczas zakupów w Ikei znalazłam idealną, białą szafkę na kółkach, z dodatkową półką na dokumenty. Dzięki jej mobilności, mogę ją schować za narożnik lub przesunąć, gdy chcę wyjść na balkon. Do szafki dokupiłam płócienny pojemnik, który zasłania znajdujące się w niej segregatory i ryzy papieru. Większość dokumentów i tak mam zarchiwizowanych i włożonych do dużej szuflady w salonie.

domowe-biuro

Biurko wygląda teraz znacznie przyjemniej dzięki kilku gadżetom. Ramki uzupełniłam typografią przypominającą by robić to, co kochamy i kochać to, co robimy, wtedy nigdy nie poczujemy jakbyśmy ciężko pracowali. Uwielbiam wszelkiego rodzaju typografię w domu, to jeden z elementów skandynawskiego stylu, który stał się dla mnie inspiracją podczas metamorfozy mojego salonu. W takim stylu planuję także urządzić kuchnię, która obecnie zupełnie nie spełnia moich estetycznych wymagań. Jest to jednak bardziej kosztowne i pracochłonne przedsięwzięcie, dlatego nie spieszę się z decyzją.

aranzacjabiura3

aranzacjabiura5

domowe_biuro

Do ołówków i różnych szpargałów biurowych przydały się małe ażurowe osłonki. Mają je już chyba wszystkie blogerki, ale nie zmienia to faktu, że prezentują się uroczo. Drewniana tacka z H&M Home utrzymuje wszystko w jednym miejscu, ale świetnie sprawdzi się też na bieżące dokumenty, papeterię i druki pocztowe, które często walają się po biurku. Zapachową świecę kupiłam w TK-Maxxie, pachnie obłędnie, a cięte kwiaty fajnie ocieplają wnętrze.

 aranzacjabiura6

aranzacja-biura2

domowebiuro

W szufladzie biurka panuje teraz ład i porządek dzięki organizerowi z Ikei. Takie organizery przydają się podczas porządkowania szuflad w całym mieszkaniu. Lubię wszelkiego rodzaju koszyki, pudełka, organizery i praktycznie każdą szufladę mam w ten sposób uporządkowaną. Łącznie z toaletką i szufladami w garderobie. Te same plastikowe organizery przydały mi się także podczas porządkowania przypraw w kuchennej szufladzie.

organizacja-biura

aranzacja-miejsca-pracy

aranzacjabiura7

domowe_biuro2

aranzacjabiura2

 

Lubię pracować gdy w mieszkaniu i na biurku panuje ład i porządek. Bałagan skutecznie rozprasza moje myśli, dlatego przed pracą zawsze staram się z grubsza ogarnąć mieszkanie. To nie znaczy, że od rana biegam z odkurzaczem, ale pilnuję, by przed pracą łóżka były pościelone oraz uporządkowane i przetarte blaty. Zauważyłam, że w czystym otoczeniu znacznie efektywniej i przyjemniej się pracuje. Dbając o jakość życia, nie mogę zapominać o jakości pracy. Czasami rezyduję w pokoju dziecka, który jest dobrze nasłoneczniony w godzinach porannych, na balkonie, lub zwyczajnie z laptopem na kanapie. Lubię gdy w tle leci spokojna muzyka – jazz, soul, a obok stoi kubek świeżo zaparzonej kawy lub koktajl owocowy. Te, z pozoru nieistotne detale, sprawiają, że praca staje się o wiele przyjemniejsza.

 

Ciekawi mnie w jakiej atmosferze Wy lubicie pracować, czy uporządkowane, przyjemne dla oka otoczenie wpływa na jakość Waszej pracy? Jak wyglądają Wasze domowe biura? Dajcie koniecznie znać.

 

Jeśli podobał Ci się wpis, proszę udostępnij go dalej. Dziękuję! :)




Podobne wpisy